ΑνακοινώσειςΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ΣΤΟ ΤΑΚΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΝΟ 2024

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ΣΤΟ ΤΑΚΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΝΟ 2024

Συνάδελφοι, σες

Ευχόμαστε Δύναμη και αποφασιστικότητα για ένα συνδικαλιστικό κίνημα που θα εκφράζει τις αγωνίες, τους προβληματισμούς, τις διεκδικήσεις της εργατικής τάξης. Για να δυναμώνουν οι οργανώσεις μας στην μαζικότητα τους και στην υπεράσπιση των σύγχρονων αναγκών .

Το φόντο του σημερινού Συμβούλιου είναι οι συνθήκες που υπάρχουν στην γύρω περιοχή της χωράς μας με σημαντικότερα τα δύο πολεμικά μέτωπα (Ουκρανία – Μ. Ανατολή). Που για τον κλάδο μας έχει πολύ μεγάλη σημασία επειδή πολύ συνάδελφοι μας όλων των εθνικοτήτων αντιμετωπίζουν τις συμπληγάδες των ανταγωνισμών και των πολεμικών συγκρούσεων . Με πολύ χαρακτηριστικά τα χτυπήματα των χουθι στην ερυθρά θάλασσα , τα χτυπήματα με πυραύλους και αδέσποτες νάρκες στην μαύρη θάλασσά , τα αντίποινα των Ιρανών στην κατάσχεση του Ιρανικού πετρελαίου ανοικτά της Εύβοιας και επίσης την ενδεχόμενη προετοιμασία επιβατηγών πλοίων να ενταχθούν σε έναν σχεδιασμό για τον βίαιο εκτοπισμό των παλαιστινίων από την ΓΑΖΑ. Τοποθετηθήκαμε για την ανάγκη ορισμού εμπόλεμων περιοχών και τον επαναπατρισμού των ναυτικών με έξοδα των εταιριών .Σε όλα τα παραπάνω μέτωπα η ελληνική, πολιτική, οικονομική και στρατιωτική εμπλοκή είναι και βαθιά και επιθετική .

Παράλληλα έχουμε μια γενικότερη οικονομική αστάθεια, με ύφεση και ενδεχόμενη κρίση. Αυτή η κατάσταση συμβάλλει στην ανάγκη για να υλοποιήσει η κυβέρνηση γρηγορότερα, με τη στήριξη των άλλων αστικών κομμάτων, όλων των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που είναι ,προαπαιτούμενα για να εκταμιευθούν δισεκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης, εξασφαλίζοντας για το μεγάλο κεφάλαιο τεράστια κέρδη και επίθεση σε όλα τα δικαιώματα των εργαζομένων .

Έτσι:

–  την ίδια στιγμή που οι 500 μεγαλύτεροι επιχειρηματικοί όμιλοι στην Ελλάδα εξασφάλισαν κέρδη 25,1 δις, σπάζοντας κάθε ρεκόρ, οι μισθοί των εργαζομένων αυξάνονται με το σταγονόμετρο ενώ ο πληθωρισμός και η ακρίβεια εξανεμίζουν το λαϊκό εισόδημα.

–  την ίδια στιγμή που καταγράφονται τέτοια ασύλληπτα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, το 2023 είναι χρονιά ρεκόρ σε εργατικά δυστυχήματα, οι νεκροί στους χώρους δουλειάς απ’ τα πρώτα στοιχεία  ξεπερνούν τους 160 .

– την ώρα που θερίζουν οι ιώσεις και ο COVID, τα νοσοκομεία καταρρέουν, η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας είναι σχεδόν ανύπαρκτη, , τα φάρμακα έχουν γίνει πανάκριβα, η κυβέρνηση επιλέγει να ενισχύει την πολιτική της “κερδοφόρας λειτουργίας” των δημόσιων νοσοκομείων .

– την ώρα που οι γονείς αναγκάζονται να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τα φροντιστήρια και την φοίτηση των παιδιών τους στα δημόσια πανεπιστήμια, η κυβέρνηση φέρνει νόμο που ιδιωτικοποιεί την τριτοβάθμια εκπαίδευση, συμπαρασύροντας προς τα κάτω τα μορφωτικά και επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

Επομένως υπάρχει η ανάγκη για γενικευμένη απάντηση και προετοιμασία πανεργατικής πανελλαδικής απεργίας. Στις 28 Φλεβάρη συμπληρώνεται ένας χρόνος από το έγκλημα στα Τέμπη. Αυτή η ημερομηνία μπορεί να εκφράσει ενιαία την εργατική λαϊκή δυσαρέσκεια απέναντι στην κυβερνητική πολιτική, την πολιτική της ΕΕ. Με το σύνθημα της περιόδου εκείνης «Τα κέρδη τους η οι ζωές μας» .Για αυτό προτείνουμε και στο σώμα να παρθεί απόφαση για απεργία στις 28 Φλεβάρη που ήδη από χτες το ΕΚΑ έχει πάρει απόφαση .

Το παραπάνω γενικό πλαίσιο της ζωής των εργαζομένων στη χώρα μας δεν μπορεί να μας αφήνει αδιάφορους και να κλειστούμε στην γυάλα της ναυτεργασίας . Η κυβερνητική προσπάθεια να ξηλώσει τα δικαιώματα και να δημιουργήσει σημαντικούς ταξικούς φραγμούς είναι για όλους τους εργαζόμενους και σε όλες τις πλευρές της ζωής του .

Ποιος θα σηκώσει το βάρος  αυτής την κατάστασης που βιώνει η εργατική λαϊκή οικογένεια ? Ποιος θα σηκώσει το βάρος της αντίστασης που λαού μας στην συμμετοχή της χώρας μας σε Ιμπεριαλιστικά σχέδια που μας εμπλέκουν όλους σε ένα επικίνδυνο γαϊτανάκι ?

Εδώ πρέπει να είμαστε καθαροί . Όσο προσθέτουμε της δυνατότητες που υπάρχουν από την Ομοσπονδία και τα πρωτοβάθμια σωματεία σε ένα μίζερο συνδικαλιστικό κατεστημένο που εξαντλεί την δράση του στα τραπέζια του κοινωνικού διαλόγου ,είτε μιλάμε για την πλειοψηφία που ελέγχει την ΓΣΕΕ είτε για την ETF και την ITF οι ναυτεργάτες και γενικά οι εργαζόμενοι χαΐρι δεν θα δουν .

Μελίσσια αντίστασης και αγώνα θέλουμε να είναι το κάθε σωματείο ,που θα οργανώνει την ειδικότητα του και όλοι μαζί να μπορούμε να αντιστεκόμαστε στην επίθεση που δεχόμαστε και θα διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες . Έχουμε μεγάλη ευθύνη και το λέω με αυτοκριτική και όχι κουνώντας το δάκτυλο . Δεν είναι ρομαντισμός είναι η πραγματικότητα .

Μπορούν οι οργανώσεις να παίξουν αυτόν τον ρόλο αν δεν απογαλακτιστούν από τα αφεντικά? Μπορούν αν παραβιάζουν κάθε κανόνα της ταξικής πάλης και να χρησιμοποιούν αισχρά τα σωματεία για να παζαρεύουν με την κυβέρνηση ?ή ακόμα και να εκμεταλλεύονται τις οργανώσεις για να τις εντάσσουν στους σχεδιασμούς των αφεντικών τους ? Το γάλα από το εφοπλιστικό βυζι είναι πολύ και υπάρχουν συνδικαλιστές που δεν πρόκειται να ξεκολλήσουν όπως και δεν το έκαναν 40 χρονιά τώρα. και αυτό είναι το ΠΡΟΒΛΗΜΑ .

Διαρκή αγώνα δίνουν οι ταξικές δυνάμεις στους ναυτεργάτες που εκφράζονται στο γενικό πλαίσιο του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου , αγώνας αλλαγής συσχετισμών για να βρίσκουν οι εργαζόμενοι τα πατήματα τους με εκπροσώπους που θα αγωνίζονται για τα δικαιώματα τους και όχι εκπροσώπους που θα καλλιεργούν ότι «το κέρδος του εφοπλιστή θα είναι και κέρδος των εργαζομένων». Σε αυτήν την κατεύθυνση επικεντρώνουμε την δράση μας χρόνια τώρα αλλά και αυτόν τον χρόνο που μας πέρασε που κατά γενική ομολογία, αντικειμενικά δημιουργήθηκαν σοβαρές προϋποθέσεις για να αναζωογονηθεί το συνδικαλιστικό κίνημα.

Είναι σημαντικό επομένως να δυναμώνει ο ταξικός συντονισμός , να ενισχύεται η ταξική αλληλεγγύη με κάθε τρόπο για τους αγώνες όλων των κλάδων και να καλλιεργούνται τα αντιπολεμικά αντιιμπεριαλιστικά ένστικτα  των εργαζομένων .

Για αυτό είναι απαράδεκτο ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με ευθύνη της πλειοψηφίας δεν έχει καταγγείλει με τον πιο σαφή τρόπο την γενοκτονία που πραγματοποιεί το κράτος του Ισραήλ στην Παλαιστίνη .Και το ζήτημα δεν είναι ένα παλιόχαρτο που και τι έγινε ? θα σταματήσει η γενοκτονία ? Όχι ,αλλά δεν μπορεί οι οργανώσεις των εργατών να μην έχουν μια ξεκάθαρη θέση που να απορρίπτει το σχεδιασμό του ελληνικού κεφαλαίου που συμμετέχει ενεργά χωρίς αντιδράσεις .

Αν το θέλετε και πιο γλαφυρά , ο λαός της Παλαιστίνης είναι το σύμβολο που μεγαλύτερου εγκλήματος της σύγχρονης Ιστορίας και η Ομοσπονδία κλείνει τα μάτια της.

Και δεν μπορεί να υπάρχουν επιλεκτικές ευαισθησίες και για το αποτρόπαιο έγκλημα που συμμετείχαν τα μέλη του πληρώματος του Blue Horizon  να κάνουμε απεργία , να το καταγγέλλουμε σε όλους τους τόνους , να στοιχειοθετούμε την κτηνωδία , να μοιράζουμε ευθύνες σε όσους είτε άμεσα είτε έμμεσα συνέβαλαν στο έγκλημα και για τα 18000 αθώα παιδιά που σφαγιάζονται στην ΓΑΖΑ να σιωπούμε . Αίσχος

Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ από την πρώτη στιγμή ενώσαμε τις δυνάμεις μας στο μεγάλο ρεύμα αλληλεγγύης που εκφράστηκε στην χώρα μας ενάντια στην γενοκτονία που συντελείται δεν φτάνει όμως θέλει να πιέζουμε με κάθε τρόπο την κυβέρνηση να μην παρέχει πολιτική και στρατιωτική στήριξη στο κράτος του Ισραήλ και αυτό να το κάνουν και όλες οι οργανώσεις και οι διεθνής .Αύριο 12 το μεσημέρι  θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση αλληλεγγύης στον λαό της Παλαιστίνης στο πάρκο ελευθέριας .

Την χρονιά που μας πέρασε υπήρξαν πολλά ζητήματα που είχαν την σημασία τους και προστίθενται σε όλα αυτά που προηγήθηκαν και αναλυτικά  τοποθετηθήκαμε και στο προηγούμενο γενικό συμβούλιο , και φαίνεται ότι θα τα βρούμε μπροστά μας . Το κυρίαρχο είναι η  συντονισμένη προσπάθεια των εφοπλιστών στην επιβατηγό ναυτιλία για την πλήρη απελευθέρωση της και ουσιαστικά την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού 3577/92.

Το ζήσαμε με την επιστολή στην ΠΝΟ της ATTICA -ΑΝΕΚ για την έλλειψη καμαρωτών και ναυτών το καλοκαίρι . Τοποθετηθήκαμε «ότι δεν αποδεχόμαστε  καμία υλοποίηση του 3577/92» και «το υπουργείο και οι εφοπλιστές είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα πληρώματα» .Είμαστε σίγουροι , παρα την προσωρινή αναχαίτηση της επίθεσης ότι οι εφοπλιστές και η κυβέρνηση δεν παραιτούνται.

Η όξυνση των ανταγωνισμών στις επιχειρήσεις στην Επιβατηγό ναυτιλία γέννησαν και τον σύνδεσμο ταχυπλόων και κρουαζιερόπλοιων που θα κινηθεί πιο επιθετικά για να δημιουργήσει προϋποθέσεις για χτύπημα των δικαιωμάτων με την είσοδο ναυτεργατών από οπουδήποτε χωρίς κοινωνικές δεσμεύσεις και εθνικούς περιορισμούς αρκεί να καλύπτονται μισθολογικά από την χώρα που προέρχονται . Η Seajets ετοιμάζει 28 πλοία και θα τα επανδρώσει με 34 πληρώματα . 1000 ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων .Θα ασκήσει πίεση για να υλοποιήσει κατά την γνώμη μας 2 ζητήματα που αφορούν το σύνολο των εφοπλιστων την 10ωρη εργασία και πιστοποιητικό ελληνομάθειας .Επομένως έχουμε μπροστά μας μια περίοδο που δρομολογούνται εξελίξεις και θα πυροδοτήσουν αντιδράσεις και πρέπει να εκφραστούν  με όλους τους τρόπους .

Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ΠΕΕΜΑΓΕΝ επικεντρώνουμε σε κάποια ζητήματα που πρέπει να αγκαλιαστούν από το σύνολο των ναυτεργατών και να είναι πεδίο αντιπαράθεσης και αγώνων .

  1. Το ζήτημα που αφορά την ανεργία , όπως εμφανίζεται ,δηλαδή εφαρμογή του 4150/14 ( θερινά , χειμερινά πληρώματα και ειδικές σύνθεσης της Αδριατικής ) η υποχρεωτική δρομολόγηση των ταχυπλόων 3+1 και η ετήσια επιθεώρηση των πλοίων στα πορθμεία που μπορεί να παραταθεί μέχρι και 5 μήνες .
  2. Αύξηση του επιδόματος ανεργίας στα 650 για τον άγαμο και 850 για τον έγγαμο με κοινωνικά κριτήρια αυξάνοντας το επίδομα 150 για κάθε προστατευόμενο μέλος , αλλαγή στις προϋποθέσεις επιδόματος ανεργίας και Αναδιάρθρωση του ΓΕΝΕ.
  3. Η άθλια κατάσταση που επικρατεί σε όλους τους φορείς που εμπλέκονται στην έκδοση πιστοποιητικών (Μητρώα , σωστικά , ΑΝΥΕ, ΚΕΣΕΝ )
  4. Ο ν. 4770/21 που στην ουσία  καταργει τα διπλά πληρώματα .
  5. Μείωση των προϋποθέσεων ιατροφαρμακευτικής κάλυψης των ναυτικών .Από 4 μήνες σε 2 .

Αυτά τα κομμάτια της νομοθεσίες συνθέτουν το μωσαϊκό της αντιναυτεργατικης πολιτικής που ψήφισαν και εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις .Αυτά είναι που δίνουν την δυνατότητα στους εφοπλιστές να προσλαμβάνουν ναυτεργάτες όποτε και όσο θέλουν και από την άλλη για όσο είναι άνεργοι οι ναυτεργάτες να μην υπάρχει καμία προστασία . Τι είπαμε στην εκτελεστική που ταυτόχρονα έτρεχε και το ζήτημα της απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την ATTICA με τα γνωστά εξώδικα ? Είπαμε και ήταν και πρόταση του Γ. Γ να σταλούν εξώδικα και να προχωρήσουμε σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις , δεν έγιναν . Περιορίστηκε η δράση μας , στο να απολύονται οι ναυτικοί με την πραγματική αίτια απόλυσης ΣΩΣΤΟ και έτσι οι εταιρίες που έκαναν χρήση του ευνοϊκού νόμου 4150/14 έδωσαν αποζημιώσεις στους ναυτικούς(όχι όμως καθολικά)  και από την άλλη όποια πλοία αποδρομολογουνταν πάλι να γράφεται η πραγματική αίτια απόλυσης και σε δεύτερο χρόνο μέσα από μεικτούς ελέγχους να αποκαλύπτουμε την υπερεργασία για να προσληφθούν κάποιοι καμαρωτοί και μάγειροι σε κάποια καράβια . Είναι λίγο ότι κάποιοι συνάδελφοι μπήκαν για δουλειά ?όχι είναι λίγο ότι  κάποιοι συνάδελφοι που ποτέ δεν έπαιρναν αποζημίωση που απολύονταν πήραν ?και πάλι όχι .Αλλά δεν φτάνει υπήρχε η ανάγκη να συγκρουστούμε για το σύνολο , το απορρίψατε  ήταν υποχώρηση .

Στα παραπάνω όμως πρέπει να επισημάνουμε κάποια πράγματα καταρχήν ακόμα και αυτά που έγιναν είχαν αντιδράσεις και συντεταγμένα , δεν μπορούμε να ξεχάσουμε την πίεση που ασκούσαν οι ναύτες στο champion jet 2 στο λιμεναρχείο για να απολυθούν αμοιβαία συναίνεση και εδώ επειδή μπροστάρης ήταν και μέλος του Δ.Σ. της ΠΕΝΕΝ μας δημιουργεί πολλές υποψίες ότι η στάση της διοίκησης ΠΕΝΕΝ υπερασπίζονταν αυτό που έλεγε η εταιρία . Φανταστείτε από το πιο μικρό .

Όσο για τους μεικτούς ελέγχους επειδή δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε την πρεμούρα κάποιων. Θα επαναλάβουμε τα ιδιά που είχαμε πει πέρσι ότι :Η πλειοψηφία της ΠΝΟ συνεχίζει να στηρίζει κυρίως την παρέμβασης της στο τμήμα ελέγχου και τις παρεμβάσεις που κάνει. Οι έλεγχοι είναι εργαλείο και καλός γίνονται και πρέπει να συνεχιστούν που μας τροφοδοτούν με παραδείγματα και επιχειρήματα για την εφοπλιστική ασυδοσία. Μπορεί όμως ο οποιοσδήποτε να τα βάλει με τις κυβερνήσεις, το εφοπλιστικό κεφάλαιο και να υπερασπιστεί το σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών σε κάθε καράβι; ΟΧΙ λείπει η συντονισμένη παρέμβαση των ναυτεργατών κάτω από την οργάνωση των σωματείων και αυτό δεν αντικαθίσταται με τίποτα.

Ποια είναι η πραγματικότητα  ? Είναι αξέχαστη η εμπειρία να βγαίνουμε από το ΣΜΥΡΝΑ έχοντας αντιμετωπίσει με αποφασιστικό τρόπο την εργοδοτική τρομοκρατία και την διασφάλιση της αποζημίωσης για όλα τα μέλη του πληρώματος , μας αγκάλιαζαν και δεν μας αφήναν να φύγουμε ναύτες , μηχανικοί , καμαρωτοί γιατί ήξεραν ότι πήραν χαμένα λεφτά . Αυτό δεν το χαρίζουμε γιατί το θέλει ο νταλακογιωργος . Όταν ξεθεωμένοι από τον ύπνο τους στα φουσκωτά στρωματά στην Θεσσαλονίκη στο champion jet 2 μας είδαν να προσπαθούμε να αντιμετωπιστεί αυτό που ζούσαν , αυτό μας έδωσε την δυνατότητα όταν ήρθαν Πειραιά παρα τις προσπάθειες του προεδρείου της ΠΕΝΕΝ να μην πάρουν 240 ώρες , οι συνάδελφοι μας  σήκωσαν το ανάστημα τους και δεν απολύονταν αν δεν πληρωνόντουσαν . Ούτε αυτά τα χαρίζουμε γιατί το θέλει ο νταλακογιωργος . Όταν με μεικτούς ελέγχους πάμε και σε πολλά καραβιά καθαρίζουμε ότι συμφωνίες έχει κάνει ο ίδιος με την γνωστή του τακτική δώσε στους «ναύτες τόσα »νομιμοποιώντας  να  παραβιάζεται η σύμβαση , με πολύ μεγάλη χαρά υλοποιούμε αυτό που χαρακτηρίζει το ταξικό εργατικό κίνημα να υπερασπίζεται τα δικαιώματα των εργαζομένων και να απαλλάσσει τους εργαζομένους από τα τυχοδιωκτικά τους βαρίδια και όπως καταλαβαίνεται ούτε αυτό το χαρίζουμε στο Νατλακογιωργο .

Όπως και δεν χαρίζουμε σε κανέναν τυχοδιώκτη να παζαρεύει τα δικαιώματα των ναυτεργατών . 2 ζητήματα πολύ σημαντικά .

Ακόμα και σήμερα που είναι προ των πυλών η  απελευθέρωση της ακτοπλοΐας και για αυτό το επαναφέρω ο ίδιος για τον ρόλο του στην απελευθέρωση της κρουαζιέρας θεωρεί ότι εκεινη του η στάση με το γνωστό «μας κορόιδεψε η κ. Κατσέλη μας υποσχέθηκε 15% Έλληνες αλλά δεν έμεινε κανένας» ήταν και είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών . Τι μας κρύβει όμως ότι το 2002 η ευρωπαϊκή επιτροπή εξειδίκευσε τον 3577/92 για την απελευθέρωση στην κρουαζιέρα και καθόρισε ότι τα πλοία που κάνουν Homeport στην Ελλάδα μπορεί να έχουν ποσοστό Ελλήνων ναυτεργατών άρα ο νταλακογιωργος θεωρεί επαναστατική την γραμμή να προωθεί τις αποφάσεις της ευρωπαϊκής ένωσης για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και η κερδοφορία του κεφαλαίου. Εργοδοτικός συνδικαλισμός .

Το δεύτερο πολύ σημαντικό είναι η φρικιαστική θέση που διατυμπανίζει για τις ειδικές ΣΣΕ σε εμπόλεμες περιοχές που ακόμα και η πλειοψηφία της ΠΝΟ δεν προωθεί δημόσια και μας φέρνει και παράδειγμα τα δανέζικα συνδικάτα με την MAERSK .Που κατέληξε το σωματείο METAL MARITIME  όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ?. Διπλό μεροκάματο για όσο διαρκεί ο διάπλους στις υψηλού κίνδυνου περιοχές  .  Αυτό ειλικρινά πρέπει να μείνει ως μνημείο στην συλλογική συνδικαλιστική πείρα ότι εκεί που βομβαρδίζονται κάθε μέρα πλοία πρέπει πάρουν οι ναυτικοί διπλό μεροκάματο αντί να προστατευτεί η ανθρώπινή ζωή .

Η εμπλοκή μας την περασμένη χρόνια ήταν αδιάκοπη ακούραστη με ότι προβλήματα απασχολούν και αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι μας , χωρίς φόβο χωρίς αναστολές για το τι θα αντιμετωπίσουμε, δεν τα καταφέραμε παντού αλλά πάντα είμαστε στην πρώτη γραμμή της πάλης και της διεκδίκησης . Η σοβαρή προσπάθεια μας να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα μας είχε  και αποτελέσματα Είχε καθοριστική σημασία οι παρεμβάσεις μας στις επισκευές στην seajets για να δίνεται το αντίτιμο τροφής που ακόμα και φέτος που έκανε προσπάθεια να μην το καταβάλλει , το μάζεψε αν και βρίσκει ακόμα τρόπους να πετσοκόβει τον μισθό . Σημαντικές και ουσιαστικές ήταν οι παρεμβάσεις μας για την μαύρη εργασία που άνοιξαν ναυτολόγιο σε 2 πλοία ή ακόμα και η περίπτωση του Μανουση που μετέφερε τους εργαζόμενους σε εταιρία δικιά του και τους ασφάλιζε στο ΙΚΑ (ΕΦΚΑ)  και άλλα πάρα πολλά .

Αυτά μας χαρακτηρίζουν ότι δεν παζαρεύουμε και διεκδικούμε , μα κατά την γνώμη μας το σημαντικό είναι ότι σε κάθε κάλεσμα για συντονισμό σε έναν αγώνα πάντα καταθέταμε τις δυνάμεις μας έτσι και στην απεργία στις 21/9 ενάντια στο νομοσχέδιο Γεωργιάδη πήραμε αποφάσεις συμμέτοχης , που η πλειοψηφία της ΠΝΟ απέρριψε την πρόταση λες και τους ναυτεργάτες δεν τους απασχολεί , αλλά βέβαια αφού η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ είχε εκφράσει τις παρατηρήσεις στην κυβέρνηση και δεν πηρέ απόφαση για απεργία μια χαρά .

Τέλος να πούμε ότι η καθημερινός αγώνας να μαζεύεται η προσπάθεια των εφοπλιστων να μην δίνουν ούτε και αυτά που προβλέπονται , ενισχύει την διαπραγματευτική μας δύναμη . Ισχυροποιούνται οι διεκδικήσεις μας γιατί είναι άλλο να μην μπορείς να την εφαρμόσεις την ΣΣΕ και να ζητάς αυξήσεις και άλλο να μπορείς να επιβάλλεις και το κάθε κόμμα της . Αυτά πρέπει να ενισχυθουν για να δώσουμε τον αγώνα για ΣΣΕ που οι αυξήσεις τους να μπορούν να καλύπτουν τις απώλειες που δεχόμαστε από την ακρίβεια και τον πληθωρισμό .

Καλή δύναμη

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΡΘΡΟ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ