Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, έχουν επανειλημμένα αναδείξει ότι οι ναυτεργάτες έχουν πληρώσει με τη ζωή τους, τις πολεμικές συγκρούσεις σε θαλάσσιες περιοχές, αποτέλεσμα των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών.
Αντίθετα οι εμπόλεμες ζώνες. για το εφοπλιστικό κεφάλαιο, αποτελούν πρόσθετο πεδίο κερδοφορίας με την εκτόξευση των ναύλων, αλλά και σε περίπτωση χτυπήματος ή απώλειας του πλοίου, προσαυξημένες αποζημιώσεις.
Οι ζωές των ναυτεργατών δεν περιλαμβάνονται στα εφοπλιστικά κέρδη τους, είναι μακρύς ο κατάλογος που αυτή την περίοδο ναυτεργάτες και πλοία βρέθηκαν σε εύφλεκτες περιοχές, σε Μαύρη θάλασσα, Μέση Ανατολή, Περσικό κόλπο, με αποτέλεσμα τραγικούς θανάτους, τραυματισμούς, ομηρίες.
Ενδεικτικά είναι τα περιστατικά των πλοίων «VYSSOS», χτυπήθηκε από νάρκη στο δέλτα του Δούναβη (Μαύρη Θάλασσα), με τον τραυματισμό 3 μελών πληρώματος, «KMAX RULER», δέχτηκε πύραυλο στην είσοδο του λιμανιού της Οδησσού, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του Πλοιάρχου, τον τραυματισμό τριών (3) μελών του πληρώματος και ενός (1) Λιμενικού.
Οι συνθήκες ομηρίας ναυτεργατών στα πλοία «NIOVI», «DELTA POSEIDON», «PRUDENT WARRIOR» στον Περσικό κόλπο. Η σημερινή ομηρία, του δεξαμενόπλοιου «ST.NIKOLAS» της ναυτιλιακής εταιρείας EMPIRE NAVIGATION INC. στον κόλπο του Ομάν, όπου μεταξύ των ομήρων είναι και Έλληνας Δόκιμος Πλοίαρχος.
Επίσης πρόσφατα είναι τα περιστατικά, με χτυπήματα πυραύλων σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά θάλασσα, στον Ινδικό ωκεανό.
Πόσους ακόμα ναυτεργάτες θα πρέπει να θρηνήσουμε για να συνειδητοποιήσουν η κυβέρνηση της ΝΔ, το υπουργείο ναυτιλίας, τους κινδύνους και να ληφθούν άμεσα μέτρα, για την ασφάλεια και την προστασία της ζωής των ναυτεργατών.
Τώρα να χαρακτηριστούν εμπόλεμες ζώνες θαλάσσιες περιοχές σε Μαύρη θάλασσα, Λωρίδα της Γάζας, Περσικό κόλπο.
Με ευθύνη των εφοπλιστικών εταιρειών, της κυβέρνησης, του υπουργείου ναυτιλίας, να ενημερώνονται έγκαιρα οι ναυτεργάτες των πλοίων που προσεγγίζουν εμπόλεμες ζώνες, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση των εξόδων του επαναπατρισμού τους.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ