Συνάδελφοι, ες
Στις 2 Οκτώβρη, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της ΠΝΟ, για την ανανέωση των ΣΣΕ Ακτοπλοΐας και ΣΣΕ Μεσογειακών – Τουριστικών του 2025.
Στις παρεμβάσεις μας υπογραμμίσαμε την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών που δεν εφαρμόζουν ακόμα και τα ελάχιστα δικαιώματα για τους ναυτεργάτες, που προβλέπει η ΣΣΕ. Με τις απλήρωτες υπερωρίες, διανυκτερεύσεις, έξτρα εργασίες κ.ά., τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις με την εντατικοποίηση της δουλειάς, που αυξάνει διαρκώς τον κίνδυνο στην ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.
Τονίσαμε ότι οι ναυτεργάτες και συνολικά η εργατική – λαϊκή οικογένεια βρίσκεται αντιμέτωποι με ένα όλο και αυξανόμενο κύμα ακρίβειας, στα είδη πλατιάς κατανάλωσης, στην στέγαση ,στην ενέργεια κ.α. Το εισόδημα του ναυτεργάτη λεηλατείται από τη φορολογία .
Η πρόταση που καταθέσαμε για τους μισθούς είναι 12% αύξηση για το 2025 .Πρόταση που ο ΣΕΕΝ απέρριψε και αντιπροτείνε το προκλητικό 3%.
Με στοιχεία καταρρίψαμε τα παραπλανητικά επιχειρήματα των εφοπλιστών ότι «το μέλλον των ναυτιλιακών εταιριών είναι αβέβαιο από την προσαρμογή των πλοίων στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς» . Δεν μας είπαν όμως πως αυτήν την περίοδο εκατομμύρια ευρώ πηγαινοέρχονται από τις αγοραπωλησίες πλοίων, ότι γεμίζουν τα ταμεία τους με 150 εκατομμύρια/χρόνο από τη χρηματοδότηση για τις άγονες γραμμές , ότι προετοιμάζονται χρηματοδοτικά εργαλεία να τους τροφοδοτήσουν μέσω του προγράμματος ΝΕΑΡΧΟΣ ύψους 300εκατ.Όλα αυτό το ζεστό χρήμα προστίθεται στα διαχρονικά προνόμια και τις επιδοτήσεις των εφοπλιστικών εταιρειών.
Στις διαπραγματεύσεις αποκαλύψαμε τις δραματικές συνέπειες του ν.4150/13 που διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις διατηρούν ως το ιερό δισκοπότηρο για την ενίσχυση της κερδοφορίας των ακτοπλοϊκών εταιριών , αφού εκατοντάδες συνάδελφοι μας δουλεύουν5-6 μήνες το χρόνο, συνέπεια των απολύσεων, του 50% των πληρωμάτων από 1 Νοέμβρη ,της δρομολόγησης των ταχυπλόων 3 + 1 και των ειδικών συνθέσεων στην Αδριατική.
Επίσης ανεδείξαμε τα προβλήματα που υπάρχουν στην ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση και στα ειδικά σχολεία, με σοβαρές ελλείψεις σε υποδομές και εκπαιδευτικό προσωπικό. Την επιδίωξη των εφοπλιστών για ναυτεργάτες με λιγότερες γνώσεις και άρα φτηνούς ναυτεργάτες.
Το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων με το ΣΕΕΝ και η αδιαλλαξία των εφοπλιστών, που προτείναν 3% αύξηση, οδήγησε σε έκτακτη συνεδρίαση της ΕΕ της ΠΝΟ, όπου πάρθηκε ομόφωνη απόφαση για την κήρυξη 48ωρης Πανελλαδικής Προειδοποιητικής Απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 & 23 Οκτωβρίου, στα Ακτοπλοϊκά και Μεσογειακά – Τουριστικά πλοία.
Συνάδελφοι, ες
Σας καλούμε να μην λείψει κανείς από τη μάχη για την οργάνωση και περιφρούρηση της απεργίας, μέσα και έξω από τα καράβια.
Στην αδιαλλαξία των εφοπλιστών θα απαντήσουμε με τον ανυποχώρητο αγώνα μας και να είναι σίγουροι ότι με την 48ωρη απεργία δηλώνουμε ξεκάθαρα και σε όσους δεν καταλαβαίνουν πως αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας, η απάντηση των ναυτεργατών θα είναι σφοδρή.
Διεκδικούμε:
- Ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ, στην βάση των κλαδικών αιτημάτων που κατέθεσαν τα σωματεία μας ,με ουσιαστικές αυξήσεις 12%.
- Οργανικές συνθέσεις και συνθήκες εργασίας ενάντια στην υπονόμευση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής. Κατάργηση του 4150/13 , υποχρεωτική δρομολόγηση ταχυπλόων τουλάχιστον 7μηνες το χρόνο.
- Θέσεις εργασίας με συγκροτημένα δικαιώματα, μέτρα προστασίας των ανέργων και της υγείας.
Οργανωτική Σύσκεψη, για την οργάνωση της Απεργίας,στις 11 Οκτώβρη, στις 12 το μεσημέρι, στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ(Μπουμπουλίνας 21, Πειραιά)
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ