ΚαταγγελίεςΝΕΚΡΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΣ Α' ΣΤΟΝ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ

ΝΕΚΡΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΣ Α’ ΣΤΟΝ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ

Ακόμα ένα Θανατηφορο εργατικο ατυχημα σημειώθηκε την Κυριακή 4 Αυγούστου, καθώς ο 57χρονος Α’ μηχανοδηγός, Χατζόγλου Σταύρος, έχασε τη ζωή του στο Ε/Γ – Ο/Γ πλοίο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΓΓΥΗΤΡΙΑ» της ναυτιλιακής εταιρείας AGIOREITIKES GRAMMES NE, στη γραμμή Ουρανούπολη – Δάφνη Αγ. Όρους στη Χαλκιδική.

Το ναυτεργάτη χτύπησε φορτηγό μέσα στο πλοίο, στο οποίο ο οδηγός του φέρεται να μην είχε βάλει χειρόφρενο. Το όχημα μετακινήθηκε κατά τη διάρκεια των χειρισμών του πλοιάρχου, με αποτέλεσμα να τραυματίσει θανάσιμα το συνάδελφο, ο οποίος  μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Αγίου Νικολάου Χαλκιδικής όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του συναδέλφου μας.

Η μαύρη λίστα των νεκρών ναυτεργατών σε ώρα εργασίας, αυξάνεται συνέχεια, ιδιαίτερα την τουριστική περίοδο του Καλοκαιριού. Η εντατικοποίηση της εργασίας, τα εξαντλητικά ωράρια, οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις, που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πλοίων, δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για τραγικά ατυχήματα, όπως αυτό.

Παράλληλα, ακόμα και οι φορτώσεις φορτηγών και οχημάτων, γίνεται με βάση το μέγιστο κέρδος για τους εφοπλιστές, εκμεταλλευόμενοι το κάθε εκατοστό στο χώρο του γκαράζ, παραβιάζοντας τους κανόνες φόρτωσης που καθορίζονται στην υπουργική απόφαση 3131.1/15/96 (ΦΕΚ Β’/5/10-10-1997).

Τον κώδωνα του κινδύνου για τις τραγικές συνέπειες, που έχει η αχαλίνωτη κούρσα των εφοπλιστών στο κυνήγι του κέρδους, έκρουε δύο μέρες νωρίτερα, ένα άλλο παρόμοιο «ατύχημα», που συνέβη κατά τη διαδικασία φόρτωσης σε Ε/Γ – Ο/Γ πλοίο στην Κυλλήνη, πριν την εκτέλεση δρομολογίου προς Πόρο Κεφαλονιάς, όταν τράκτορας με οδηγό έναν 42χρονο παρέσυρε 26χρονο πεζό, μέλος του πληρώματος, ειδικότητας ναύτη, τραυματίζοντάς τον.

Όμως, «φωνή βοώντος εν τη ερήμω»…!

Δεν πρόλαβαν να περάσουν λίγες μέρες από τις βαρύγδουπες δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας ότι δήθεν …«σε θέματα ασφάλειας δεν γίνονται συμβιβασμοί και εκπτώσεις»… και η σκληρή πραγματικότητα ήρθε να δείξει, με τραγικό τρόπο, ότι όχι μόνο συμβιβασμοί και εκπτώσεις, αλλά φτηνό ξεπούλημα γίνεται, σε όλα όσα αφορούν την ασφάλεια της ζωής ναυτεργατών και επιβατών, σε αντίθεση με το πανάκριβο κόστος των εισιτηρίων και τις  αδρές επιδοτήσεις των εφοπλιστών από το κράτος, που επιβεβαιώνει και μ’ αυτό τον τρόπο ότι ρόλος και σκοπός του, είναι η υπηρεσία των συμφερόντων του κεφαλαίου.

Απαιτούμε το υπουργείο ναυτιλίας και οι λιμενικές αρχές να αναλάβουν τις ευθύνες τους, επιβλέποντας και εφαρμόζοντας τα προβλεπόμενα των κανόνων φόρτωσης, διασφαλίζοντας το μέγιστο βαθμό ασφαλούς ναυσιπλοΐας των ακτοπλοϊκών πλοίων, για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΡΘΡΟ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ