Σύμφωνα με καταγγελίες ναυτεργατών του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου “AGIA
THEODORA” της ναυτιλιακής εταιρίας KERKYRA LINES, που εκτελεί
δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα, το
πλήρωμα υποχρεώνεται σε διαμονή στο πλοίο, χωρίς να υπάρχουν στο
ελάχιστο, οι κατάλληλες προδιαγραφές ενδιαίτησης.
Όταν το πλοίο διανυκτερεύει στο λιμάνι, η ηλεκτροδότησή του από τη
στεριά είναι ελάχιστη και καλύπτει μόνο το φωτισμό. Οι ναυτεργάτες
διανυκτερεύουν σε άθλιες συνθήκες, χωρίς να τους παρέχονται τα
στοιχειώδη, όπως νερό για τις τουαλέτες και η δυνατότητα να κάνουν
μπάνιο. Οι καμπίνες είναι σαν κλουβιά, χωρίς κλιματισμό και εξαερισμό και
μάλιστα σε συνθήκες καύσωνα.
Αποτέλεσμα της στοιχειώδους ηλεκτροδότησης είναι, μέχρι και
σήμερα να είναι εκτός λειτουργίας η πυρανίχνευση!!!, θέτοντας σε κίνδυνο
την ασφάλεια και τη ζωή του πληρώματος.
Παράλληλα, το πλοίο είναι κατασκευής του 1989 και διαθέτει
πιστοποιητικό UMC (Unmanned Machinery Control). Με αφορμή αυτό το
πιστοποιητικό διαμορφώθηκαν δύο υπουργικές αποφάσεις, η 2241.3-
1/79438/2018 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που προέβλεπε σύνθεση
μηχανοστασίου, τεσσάρων (4) ατόμων και επί κυβέρνησης ΝΔ, η
2241.3/71885/2022, που προβλέπει τρία (3) άτομα στο μηχανοστάσιο.
Αποτέλεσμα είναι, η μειωμένη οργανική σύνθεση του μηχανοστασίου,
βάζοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των ναυτεργατών, λόγω
εντατικοποίησης της εργασίας τους, που πολλές φορές φτάνει και τις 12
ώρες καθημερινά.
Απαιτούμε την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του
υπουργείου ναυτιλίας, να παρθούν μέτρα για την ασφαλή διαβίωση
των ναυτεργατών, καθώς και την κατάργηση υπουργικών
αποφάσεων, που είναι σε αντίθεση με τις πραγματικές ανάγκες του
της σύνθεσης του μηχανοστασίου.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ