ΑνακοινώσειςΠρώτη συνάντηση για διαπραγμάτευση της ΣΣΕ με τον Σ.Ε.Ε.Ν

Πρώτη συνάντηση για διαπραγμάτευση της ΣΣΕ με τον Σ.Ε.Ε.Ν

Στη χτεσινή πρώτη συνάντηση για την ανανέωση των ΣΣΕ στην επιβατηγό ναυτιλία, μεταξύ ΠΝΟ και εκπροσώπων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ούτε λίγο ούτε πολύ μας ζήτησαν και το «βόδι», επειδή δεν έφτασαν τα κέρδη τους στα επίπεδα του 2019.

Για άλλη μια χρονιά επικαλέστηκαν τις τιμές πετρελαίου, δεν δίστασαν να δηλώσουν «η δουλειά είναι εποχική», για να αντιπαρατεθούν στο οξυμμένο πρόβλημα ότι η πλειοψηφία των ναυτεργατών εργάζεται 6 μήνες. Επίσης πρότειναν να συμφωνήσουμε σε μια «λογική αύξηση» των μισθών και όχι στην υπερβολική πρόταση για αύξηση που να καλύπτει τον πληθωρισμό. 

Για την προκλητική στάση των εφοπλιστών έχει μεγάλες ευθύνες η πλειοψηφία της ΠΝΟ, που με την τακτική της συναίνεσης, του λιγότερου κακού, φτάσαμε στις 21 Δεκέμβρη, σε πρώτη συνάντηση με εφοπλιστική ένωση, χωρίς να έχει προηγηθεί αγωνιστική και απεργιακή κινητοποίηση για την ανανέωση των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Στις παρεμβάσεις τους οι εκπρόσωποι των σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ανέδειξαν τη χειροτέρευση της κατάσταση, που ζουν οι ναυτεργάτες και συνολικά οι εργαζόμενοι, από την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, με την ακρίβεια σε ενέργεια, σε προϊόντα πλατιάς κατανάλωσης, την αύξηση του πληθωρισμού, τη φοροληστεία, τους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας.

Οι εφοπλιστές και αυτή τη θερινή περίοδο με τα εξαντλητικά δρομολόγια, δεν εφάρμοσαν ούτε τα ελάχιστα που προβλέπονται στις ΣΣΕ, με παραβιάσεις σε υπερωρίες, εξπρές δρομολόγια, διανυκτερεύσεις, έξτρα εργασίες κά.

Διαρκή είναι τα προνόμια και οι επιδοτήσεις στους εφοπλιστές από τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, όπως μειώσεις οργανικών συνθέσεων (ν.4150/2013), φοροαπαλλαγές, μειώσεις προστίμων (ν.4770/2021), διαρκείς αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, χρηματοδότηση και απαλλαγή ασφαλιστικών εισφορών την περίοδο της πανδημίας.

Παράλληλα πρόσθετα είναι τα κέρδη από τη χρήση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ενώ προβλέπονται 370.000.000 ευρώ μέσω του επενδυτικού προγράμματος ΕΣΠΑ 2021-2027 και με κίνητρα ανανέωσης του στόλου της ακτοπλοΐας.

Οι εξελίξεις που έχουν διαμορφωθεί για την ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες, επιβάλλουν την άμεση λήψη αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων, ενάντια στην προκλητικότητα και αδιαλλαξία των εφοπλιστών, στην πολιτική που διαρκώς επιτίθεται στα δικαιώματα και επιδεινώνει τη ζωή μας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΡΘΡΟ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ